რისთვის (და)იჭერენ გიგი უგულავას?! - კვირის პალიტრა

რისთვის (და)იჭერენ გიგი უგულავას?!

ფაქტი ერთია - თბილისში დესტაბილიზაციის პროცესი დაიწყო და ბევრი ფიქრობს, რომ ეს მანამდე გაგრძელდება, სანამ გიგი უგულავა თავის პოსტზეა. მას შემდეგ, რაც იგი დაკითხვაზე დაიბარეს, უკვე ეჭვის ქვეშ დადგა ის საკითხიც, მიაღწევს თუ არა იგი თვითმართველობის არჩევნებამდე. 750 "ლევი" თანამშრომლისა და "მუსიკალური კვარტეტის" ოთხი ალპინისტ-დამსუფთავებლის შემდეგ, რა თქმა უნდა სხვა ბევრი ასეთი ოდიოზური ფაქტი გამოვა სამზეოზე. მაგრამ ის, რის გამოც უგულავა შესაძლოა დააკავონ, ბევრად სერიოზულ სეგმენტს განეკუთვნება. ეს გახლავთ მერიის მიერ ჩატარებული ტენდერები და საბიუჯეტო თანხების ხარჯვითი ნაწილი. ამ ეტაპზე შეისწავლება (ფაქტობრივად დასრულებულია) ფინანსური გენინსპექციის მიერ 2011 წელს თბილისში სამარშრუტო ტაქსების შემოყვანისა და ახალი მანქანებით ხაზების დაკომპლექტების პროცესი.

2011 წლის დასაწყისში თბილისის მერიამ ჩაატარა ტენდერი ყვითელი მიკროავტობუსებით დედაქალაქში მგზავრთა გადაყვანაზე. ტენდერში გაიმარჯვა ოთხმა კომპანიამ - შპს "ფაბლიქ ქარმა", რომელსაც ისანი-სამგორის ხაზის უზრუნველყოფა დაევალა, შპს "თბილ ლაინმა" ვაკე-საბურთალოს და გლდანი ნაძალადევის რაიონებში, შპს "კაპიტალ გრუპმა" ძველი თბილისისა და დიდგორის რაიონში და შპს "თბილ ქარმა" დიდუბე-ჩუღურეთის რაიონში. ოთხივე კომპანია გამარჯვებიდან ერთ კვირაში თბილისის მერმა დაუქვემდებარა ერთ კომპანიას - შპს "თბილსის მიკროავტობუსებს", რომელსაც უნდა განეხორციელებინა ოთხივე ამ კომპანიაზე ზედამხედეველობა და კონტროლი. ამიერიდან, ტენდერში გამარჯვებული ეს ოთხი კომპანიაა "ქრება" და ყვითელი მიკროავტობუსების მართვის სადავეები ისე გადადის შპს "თბილისის მიკროავტობუსის" ხელში, რომ კაციშვილს არ უკითხავს, კი მაგრამ ეს "თბილისის მიკროავტობუსები" ვისი ტიკი-ტომარაოო? არც ტენდერში მიუღია მონაწილეობა, არც ტენდერამდე განუსაზღვრავს მისი მაკონტროლებლის ფუნქციები ვინმეს და ახლა ვინ შემოიყვანა თამაშშიო? ვინ და პატივცემულმა თბილისის მერმა, მაგრამ ამაზე ცოტა ქვემოთ, პროკურატურის მასალებიდან.

სანამ ეს ოთხი კომპანია თავის დაფნის გვირგინებს ერთ კომპანიას გადასცემდა, მანამდე მათ ყვითელი მიკროავტობუსები შეუკვეთეს შპს "ჯი-თი მოტორსს". ეს გახლავთ "ფორდის" ოფიციალური წარმომადგენლობა საქართველოში, რომელმაც ვითომდა 2011-2012 წლის მოდელები მიჰყიდა მათ აღჭურვილი 2,4 ტურბირებული დიზელის ძრავებითა და მექანიკური გადაცემათა კოლოფებით. მიკროავტობუსები თურქეთში გახლდათ დამზადებულია ქალაქ კოჩაელში.

ამის შემდეგ დაიწყო მძღოლებთან ხელშეკრულების გაფორმების პროცესი. ყველაზე მეტი მაშინ იყვირა  "რესპუბლიკელმა" თინათინ ხიდაშელმა, რომელმაც  თბილისის მერს სამარშრუტო ტაქსების მძღოლებთან გასაფორმებელი ხელშეკრულების გადახედვას და გაუქმება მოსთხოვა. მისი თქმით, "თბილისის მიკროავტობუსი"-ს მძღოლებთან გაფორმებული ხელშეკრულება მძიმე და კაბალურია. კერძოდ, ხელშეკრულების პირობებით მძღოლებს ათი წლის განმავლობაში უნდა გამოესყიდათ (შეეძლოთ კი არა, უნდა გამოესყიდათ) სამარშრუტო ტაქსები 50 ათასი ევროდ, მაშინ როდესაც ამ მიკროავტობუსების ღირებულება 18 ათას ევროს შეადგენდა. (დღეს-დღეობით, ფინანსური სამსახურის გენერალური ინსპექციის  მასალებში მოიპოვება დოკუმენტაცია, რომლის მიხედვითაც შესწავლას საჭიროებს ეს 18 ათას ევროს ღირებულების პრესიკურანტი, რაც სავარაუდოდ ასევე გადამოწმდება).

მძღოლებს  ხელშეკრულების გაფორმების შემდეგ კომპანიის ანგარიშზე უნდა შეეტანათ საგარანტიო თანხა 500 ევრო, შემდეგ კი კომპანიისაგან იჯარით აიღებდნენ მანქანებს და თვეში 463 ევროს გადაიხდიდნენ. ავტომანქანასთან დაკავშირებული ყველა ხარჯი მძღოლებს საკუთარი ხარჯებით უნდა დაეფარათ.

როგორც ამბობენ, სწორედ აქედან იღებს  გიგი უგულავას მიერ ნახსენები "ჩუკენობა" სათავეს, რომელიც მას სასულიერო ტერმინოლოგიიდან სულაც არ წამოუღია. როგორც კი მძღოლებს ხელშეკრულებაზე ხელის მოწერა აიძულეს, გიგი უგულავამ  დიდი შლანგი მოიმარჯვა და კამერების წინ ერთი "ფორდ ტრანზიტი" თავიდან ბოლომდე გარეცხა, ზედ თავისი შარვალ-კოსტიუმი მიაყოლა და როდესაც შლანგს "მოიკის" ერთ-ერთ თანამშრომელს გადასცემდა, დაცვას ჩაულაპარაკა - "ძლივს არ  მოვრჩი ჩუკენობასო?".

მეორე დღესვე, თბილისში ახალი "ფორდის" მარკის 36 მანქანა გამოჩნდა და იმავე დღეს 22 მანქანა მწყობრიდან გამოვიდა. რამდენიმეს გაეთიშა ტაბლო, ხოლო მძღოლებმა კვირის ბოლოს სპეციალური ნუსხა შეადგინეს, რომლის მიხედვითაც საწვავის ხარჯი ბევრად მეტი გამოსდიოდათ ვიდრე გერმანული წარმოების სპრინტერებსა და ფორდების შემთხვევაში იქნებოდა. იქ ასეთი სიტყვაც იყო ნახსენები - "თურქული ჯართი". მწყობრიდან გამოსული ყვითელი სამარშრუტო ტაქსების შესახებ საზოგადოებას ამცნო ტრანსპორტის პროფკავშირების თავმჯდომარემ ლავრენტი ალანიამ. ასე და ამრიგად, 2011 წელსვე დასრულდა თბილისში ახალი მანქანებით ხაზების დაკომპლექტების პროცესი. სულ  2 464 ყვითელი ფერის სამარშრუტო ტაქსი იქნა შემოყვანილი, ხოლო 4 500 მძღოლს გაუფორმდა ხელშეკრულება. დღეს ამ ხელშეკრულებებს ფინანსურთან ერთად პროკურატურა სწავლობს.

2012 წლის დასაწყისისთვის სიტუაცია ასეთია - მძღოლებს ყოველ დღე იჯარის სახით 63 ლარის შეტანა ევალებოდათ. 25 ლარი სამარშრუტო ტაქსის ცვეთისთვის უნდა გადაედოთ, ამას დამატებული საწვავის თანხა - 100 ლარი საკუთარი ჯიბიდან. "თბილისის მიკროავტობუსების" განკარგულებით მძღოლებს ყოველი 10 ათასი კილომეტრის გავლის შემდეგ (სჭირდებოდათ თუ არა) სამუხრუჭე ხუნდები და ზეთი უნდა გამოეცვალათ "ფორდის ცენტრში", სადაც მარტო სამუხრუჭე ხუნდების გამოცვლაში  205 ლარს იხდიდნენ. ცნობისთვის, აღნიშნული სახის მომსახურება სხვა სერვის-ცენტრებში 40-დან 60 ლარამდე მერყეობს დღესაც. მაგრამ, კონტრაქტში მითითებული პირობის თანახმად რამდენიმე წლის განმავლობაში მათ სხვაგან წასვლა ეკრძალებოდათ. გარდა ამისა, როგორც საფინანსოს მასალებიდან ჩანს, "მუხრუჭები" 10 ათასი კილომეტრის გავლამდე არ უნდა ცვდებოდეს, მაგრამ "ფორდის ცენტრში" მძღოლებს ყოველი 5000 კილომეტრის გავლის შემდეგ უწევდათ მისვლა, ვინაიდან სწორედ "ფორდის ცენტრის" მიერ შემოყვანილი, ე.წ. "ახალ" მიკროავტუბუსებში მუხრუჭები ორჯერ მალე ცვდებოდა. "თბილისის მიკროავტობუსების" ხელმძღვანელობა  ურჩ და პროტესტის გამომხატველ   მძღოლებს სამსახურიდან პირდაპირ ხსნიდა.

2013 წლის იანვარში მძღოლების საყოველთაო გაფიცვა დაიწყო. მძღოლების საინიციატივო ჯგუფის მხრიდან წამოყენებული იქნა ოთხი მოთხოვნა:

•    მძღოლის ინდმეწარმის სტატუსის გაუქმება., რაზეც "თბილისის" მიკროავტობუსმა" განუცხადა, თუ საინიციატივო ჯგუფი შეაგროვებს მოიჯარე მძღოლების ხელმოწერებს ამ საკითხზე კონსულტაციებს დავიწყებთო. ანუ უარი!

•     გეგმების (საგზურის გადასახადის) შემცირება, რაც ავტომატურად გამოიწვევდა ტარიფის 80 თეთრიდან 50 თეთრამდე ჩამოსვლას, რაზედაც "თბილისის მიკროავტობუსმა" პირდაპირ უთხრა "არაო"!

•     მიკროავტობუსების ტექნიკური მომსახურება არა "ფორდის ცენტრში", არამედ მძღოლებისათვის სასურველ ადგილას. ამაზე შპს "თბილისის მიკროავტობუსმა" შპს "ჯითი მოტორსის" ("ფორდის" ოფიციალური წარმომადგენლობა საქართველოში) უსაფრთხოების გარანტად დაასახელა და თბილისელი მგზავრების სიცოცხლეს სხვას ვერავის ვანდობთო.

•    გათავისუფლებული მძღოლების სამარშრუტო ხაზებზე აღდგენა, რაზევ "თბილისის მიკროავტობუსებისგან" მიღებულ იქნა პასუხი, რომ გათავისუფლებული მძღოლების სამარშრუტო ხაზებზე უპირობოდ დაბრუნებას კომპანია არ განიხილავს. "ეს საკითხი შესაძლებელია მხოლოდ გადაწყდეს ინდივიდუალურად, თითოეული მოიჯარე მძღოლის დარღვევის ხარისხიდან გამომდინარე". ცნობისთვის, მოიჯარე მძღოლის დარღვევის ხარისხი ნიშნავდა "დაუმორჩილებლობის" ხარისხს.

ასე და ამრიგად, ვერც ერთ პუნქტში შეთანხმება ვერ იქნა მიღწეული, მძღოლებმა გაფიცვა გააგრძელეს, ხოლო შემოსავლების სამსახურმა დაიწყო იმ კომპანიებისა და კონტრაქტორი ფირმების შემოწმება, რომლებიც მძღოლთა საინიციატივო ჯგუფის სარჩელში იყვნენ მითითებული, როგორც მერიასთან გარიგებაში მყოფი კომპანიები. აი, აქედან ვითარდება მოვლენები ძალიან საინეტრესოდ. როგორც კი, აღნიშნული საკითხებით მაკონტროლებელი ორგანოები დაინტერესდნენ, მძღოლებსა და კომპანიას შორის მოლაპარაკებაში ჩაერთო თბილისის მერია და მძღოლებს ინდ, მეწარმის სტატუსის გაუქმებას შეპირდა ყოველთვიური ფიქსირებული გადასახადით არაუმეტეს 10 ლარისა. მაგრამ, უგულავამ დაიგვიანა - 2011 წელს ჩატარებული სატენდერო კონკურსის გადახედვა უკვე დაწყებული იყო და შესაბამისი დოკუმენტაციაც გამოთხოვილი. 1 თებერვალს პროკურატურაში გიგი უგულავა დაიბარეს, რომელზეც იგი არ გამოცხადდა.  როგორც "კვირის პალიტრისთვის" ექსკლუზიურად გახდა ცნობილი, მასთან აქვთ შემდეგი სახის კითხვები:

1.    ვინ არის "თბილისის მიკროავტობუსის" 100%-იანი წილის მფლობელი დავით ასანიძე?

2.    სად გაიცნო უგულავამ იგი?

3.    როგორ მოხდა, რომ  "თბილისის მიკროავტობუსის" 100%-იანი წილის მფლობელს დავით ასანიძეს 2011 წლამდე ფაქტობრივად არაფერი არ გააჩნდა  2002 წელს ჩამოაყალიბებული ინდ. მეწარმის გარდა, რომლის სამეწარმეო საქმიანობის შესახებ არაფერი არ არის ცნობილი?

4.    როგორ მოხდა მერიის ტენდერში გამარჯვებული ოთხი კომპანიის ერთ კომპანიად ჩამოყალიბება?

5.    ვინ გადააჯგუფა გამარჯვებული კომპანიები?

6.    რატომ ჰქონდათ ტენდერში გამარჯვებულ ოთხივე კომპანიას ტენდერამდე 100-100-ლარიანი საწესდებო კაპიტალი, ხოლო სამი თვის შემდეგ 3 მილიონი ლარის საგარანტიო თანხა წარმოადგინეს?

7.    როგორ მოხდა, რომ "თბილისის მიკროავტობუსმა" 18 თვის განმავლობაში ბიუჯეტში 20 000 000 ლარი შეიტანა?

საერთო ჯამში, მხოლოდ "თბილისის მიკროავტობუსის" საშუალებით 7 890 000 ლარის უმისამართო "გადაქაჩვაა" დაფიქსირებული, სავარუდოდ უგულავას ჯიბეში.

ერთი პატარა დეტალიც: მძღოლთა საინიციატივო ჯგუფის მოთხოვნები დაკმაყოფილებული არ არის. მათ დროებით განაახლეს მუშაობა მხოლოდ იმიტომ რომ უგულავას დაკითხვის, სავარაუდოდ მისი შემდგომი დაკავების პროცესს ხელი არ შეუშალონ.

თამარ როსტიაშვილი (სპეციალურად საიტისთვის)

Normal 0 false false false RU X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

risTvis (da)iWeren gigi ugulavas?!

faqti erTia - TbilisSi destabilizaciis procesi daiwyo da bevri fiqrobs, rom es manamde gagrZeldeba, sanam gigi ugulava Tavis postzea. mas Semdeg, rac igi dakiTxvaze daibares, ukve eWvis QqveS dadga is sakiTxic, miaRwevs Tu ara igi TviTmarTvelobis arCevnebamde. 750 "levi" TanamSromlisa da "musikaluri kvartetis" oTxi alpinist-damsufTaveblis Semdeg, ra Tqma unda sxva bevri aseTi odiozuri faqti gamova samzeoze. magram is, ris gamoc ugulava SesaZloa daakavon, bevrad seriozul segments ganekuTvneba. es gaxlavT meriis mier Catarebuli tenderebi da sabiujeto Tanxebis xarjviTi nawili. am etapze Seiswavleba (faqtobrivad dasrulebulia) finansuri geninspeqciis mier 2011 wels TbilisSi samarSruto taqsebis Semoyvanisa da axali manqanebiT xazebis dakompleqtebis procesi.

2011 wlis dasawyisSi Tbilisis meriam Caatara tenderi yviTeli mikroavtobusebiT dedaqalaqSi mgzavrTa gadayvanaze. tenderSi gaimarjva oTxma kompaniam - Sps „fabliq qarma“, romelsac isani-samgoris xazis uzrunvelyofa daevala, Sps „Tbil lainma“ vake-saburTalos da gldani naZaladevis raionebSi, Sps „kapital grupma“ Zveli Tbilisisa da didgoris raionSi da Sps „Tbil qarma“ didube-CuRureTis raionSi. oTxive kompania gamarjvebidan erT kviraSi Tbilisis merma dauqvemdebara erT kompanias - Sps "Tbilsis mikroavtobusebs", romelsac unda ganexorcielebina oTxive am kompaniaze zedamxedeveloba da kontroli. amieridan, tenderSi gamarjvebuli es oTxi kompaniaa "qreba" da yviTeli mikroavtobusebis marTvis sadaveebi ise gadadis Sps "Tbilisis mikroavtobusis" xelSi, rom kaciSvils ar ukiTxavs, ki magram es "Tbilisis mikroavtobusebi" visi tiki-tomaraoo? arc tenderSi miuRia monawileoba, arc tenderamde ganusazRvravs misi makontroleblis funqciebi vinmes da axla vin Semoiyvana TamaSSio? vin da pativcemulma Tbilisis merma, magram amaze cota qvemoT, prokuraturis masalebidan.

sanam es oTxi kompania Tavis dafnis gvirginebs erT kompanias gadascemda, manamde maT yviTeli mikroavtobusebi SeukveTes Sps „ji-Ti motorss“. es gaxlavT "fordis" oficialuri warmomadgenloba saqarTveloSi, romelmac viTomda 2011-2012 wlis modelebi mihyida maT aRWurvili 2,4 turbirebuli dizelis ZravebiTa da meqanikuri gadacemaTa kolofebiT. mikroavtobusebi TurqeTSi gaxldaT damzadebulia qalaq koCaelSi.

amis Semdeg daiwyo mZRolebTan xelSekrulebis gaformebis procesi. yvelaze meti maSin iyvira "respublikelma" TinaTin xidaSelma, romelmac Tbilisis mers samarSruto taqsebis mZRolebTan gasaformebeli xelSekrulebis gadaxedvas da gauqmeba mosTxova. misi TqmiT, "Tbilisis mikroavtobusi"-s mZRolebTan gaformebuli xelSekruleba mZime da kabaluria. kerZod, xelSekrulebis pirobebiT mZRolebs aTi wlis ganmavlobaSi unda gamoesyidaT (SeeZloT ki ara, unda gamoesyidaT) samarSruto taqsebi 50 aTasi evrod, maSin rodesac am mikroavtobusebis Rirebuleba 18 aTas evros Seadgenda. (dRes-dReobiT, finansuri samsaxuris generaluri inspeqciis masalebSi moipoveba dokumentacia, romlis mixedviTac Seswavlas saWiroebs es 18 aTas evros Rirebulebis presikuranti, rac savaraudod aseve gadamowmdeba).

mZRolebs xelSekrulebis gaformebis Semdeg kompaniis angariSze unda SeetanaT sagarantio Tanxa 500 evro, Semdeg ki kompaniisagan ijariT aiRebdnen manqanebs da TveSi 463 evros gadaixdidnen. avtomanqanasTan dakavSirebuli yvela xarji mZRolebs sakuTari xarjebiT unda daefaraT.

rogorc amboben, swored aqedan iRebs gigi ugulavas mier naxsenebi "Cukenoba" saTaves, romelic mas sasuliero terminologiidan sulac ar wamouRia. rogorc ki mZRolebs xelSekrulebaze xelis mowera aiZules, gigi ugulavam didi Slangi moimarjva da kamerebis win erTi "ford tranziti" Tavidan bolomde garecxa, zed Tavisi Sarval-kostiumi miayola da rodesac Slangs "moikis" erT-erT TanamSromels gadascemda, dacvas Caulaparaka - "Zlivs ar movrCi Cukenobaso?".

meore dResve, TbilisSi axali "fordis" markis 36 manqana gamoCnda da imave dRes 22 manqana mwyobridan gamovida. ramdenimes gaeTiSa tablo, xolo mZRolebma kviris bolos specialuri nusxa Seadgines, romlis mixedviTac sawvavis xarji bevrad meti gamosdiodaT vidre germanuli warmoebis sprinterebsa da fordebis SemTxvevaSi iqneboda. iq aseTi sityvac iyo naxsenebi - "Turquli jarTi". mwyobridan gamosuli yviTeli samarSruto taqsebis Sesaxeb sazogadoebas amcno transportis profkavSirebis Tavmjdomarem lavrenti alaniam. ase da amrigad, 2011 welsve dasrulda TbilisSi axali manqanebiT xazebis dakompleqtebis procesi. sul 2 464 yviTeli feris samarSruto taqsi iqna Semoyvanili, xolo 4 500 mZRols gauformda xelSekruleba. dRes am xelSekrulebebs finansurTan erTad prokuratura swavlobs.

2012 wlis dasawyisisTvis situacia aseTia - mZRolebs yovel dRe ijaris saxiT 63 laris Setana evalebodaT. 25 lari samarSruto taqsis cveTisTvis unda gadaedoT, amas damatebuli sawvavis Tanxa - 100 lari sakuTari jibidan. "Tbilisis mikroavtobusebis" gankargulebiT mZRolebs yoveli 10 aTasi kilometris gavlis Semdeg (sWirdebodaT Tu ara) samuxruWe xundebi da zeTi unda gamoecvalaT "fordis centrSi", sadac marto samuxruWe xundebis gamocvlaSi 205 lars ixdidnen. cnobisTvis, aRniSnuli saxis momsaxureba sxva servis-centrebSi 40-dan 60 laramde meryeobs dResac. magram, kontraqtSi miTiTebuli pirobis Tanaxmad ramdenime wlis ganmavlobaSi maT sxvagan wasvla ekrZalebodaT. garda amisa, rogorc safinansos masalebidan Cans, "muxruWebi" 10 aTasi kilometris gavlamde ar unda cvdebodes, magram "fordis centrSi" mZRolebs yoveli 5000 kilometris gavlis Semdeg uwevdaT misvla, vinaidan swored "fordis centris" mier Semoyvanili, e.w. "axal" mikroavtubusebSi muxruWebi orjer male cvdeboda. "Tbilisis mikroavtobusebis" xelmZRvaneloba urC da protestis gamomxatvel mZRolebs samsaxuridan pirdapir xsnida.

2013 wlis ianvarSi mZRolebis sayovelTao gaficva daiwyo. mZRolebis sainiciativo jgufis mxridan wamoyenebuli iqna oTxi moTxovna:

  • mZRolis indmewarmis statusis gauqmeba., razec "Tbilisis" mikroavtobusma" ganucxada, Tu sainiciativo jgufi Seagrovebs moijare mZRolebis xelmowerebs am sakiTxze konsultaciebs daviwyebTo. anu uari!
  • 2. gegmebis (sagzuris gadasaxadis) Semcireba, rac avtomaturad gamoiwvevda tarifis 80 TeTridan 50 TeTramde Camosvlas, razedac "Tbilisis mikroavtobusma" pirdapir uTxra "arao"!
  • 3. mikroavtobusebis teqnikuri momsaxureba ara "fordis centrSi", aramed mZRolebisaTvis sasurvel adgilas. amaze Sps "Tbilisis mikroavtobusma" Sps "jiTi motorsis" (”fordis” oficialuri warmomadgenloba saqarTveloSi) usafrTxoebis garantad daasaxela da Tbiliseli mgzavrebis sicocxles sxvas veravis vandobTo.
  • 4. gaTavisuflebuli mZRolebis samarSruto xazebze aRdgena, razev "Tbilisis mikroavtobusebisgan" miRebul iqna pasuxi, rom gaTavisuflebuli mZRolebis samarSruto xazebze upirobod dabrunebas kompania ar ganixilavs. "es sakiTxi SesaZlebelia mxolod gadawydes individualurad, TiToeuli moijare mZRolis darRvevis xarisxidan gamomdinare". cnobisTvis, moijare mZRolis darRvevis xarisxi niSnavda "daumorCileblobis" xarisxs.

ase da amrigad, verc erT punqtSi SeTanxmeba ver iqna miRweuli, mZRolebma gaficva gaagrZeles, xolo Semosavlebis samsaxurma daiwyo im kompaniebisa da kontraqtori firmebis Semowmeba, romlebic mZRolTa sainiciativo jgufis sarCelSi iyvnen miTiTebuli, rogorc meriasTan garigebaSi myofi kompaniebi. ai, aqedan viTardeba movlenebi Zalian sainetresod. rogorc ki, aRniSnuli sakiTxebiT makontrolebeli organoebi dainteresdnen, mZRolebsa da kompanias Soris molaparakebaSi CaerTo Tbilisis meria da mZRolebs ind, mewarmis statusis gauqmebas Sepirda yovelTviuri fiqsirebuli gadasaxadiT araumetes 10 larisa. magram, ugulavam daigviana - 2011 wels Catarebuli satendero konkursis gadaxedva ukve dawyebuli iyo da Sesabamisi dokumentaciac gamoTxovili. 1 Tebervals prokuraturaSi gigi ugulava daibares, romelzec igi ar gamocxadda. rogorc "kviris palitrisTvis" eqskluziurad gaxda cnobili, masTan aqvT Semdegi saxis kiTxvebi

  1. - vin aris "Tbilisis mikroavtobusis" 100%-iani wilis mflobeli daviT asaniZe?
  2. sad gaicno ugulavam igi?
  3. rogor moxda, rom "Tbilisis mikroavtobusis" 100%-iani wilis mflobels daviT asaniZes 2011 wlamde faqtobrivad araferi ar gaaCnda 2002 wels Camoayalibebuli ind. mewarmis garda, romlis samewarmeo saqmianobis Sesaxeb araferi ar aris cnobili?
  4. rogor moxda meriis tenderSi gamarjvebuli oTxi kompaniis erT kompaniad Camoyalibeba?
  5. vin gadaajgufa gamarjvebuli kompaniebi?
  6. ratom hqondaT tenderSi gamarjvebul oTxive kompanias tenderamde 100-100-lariani sawesdebo kapitali, xolo sami Tvis Semdeg 3 milioni laris sagarantio Tanxa warmoadgines?
  7. rogor moxda, rom "Tbilisis mikroavtobusma" 18 Tvis ganmavlobaSi biujetSi 20 000 000 lari Seitana?

saerTo jamSi, mxolod "Tbilisis mikroavtobusis" saSualebiT 7 890 000 laris umisamarTo "gadaqaCvaa" dafiqsirebuli, savarudod ugulavas jibeSi.

mZRolTa sainiciativo jgufis moTxovnebi dakmayofilebuli ar aris. maT droebiT ganaaxles muSaoba mxolod imitom rom ugulavas dakiTxvis, savaraudod misi Semdgomi dakavebis process xeli ar SeuSalon.

Tamar rostiaSvili

TOP.GE