"მთლად ბრმა კატებივით ნუ მოვიქცევით" - რას აცხადებს გიორგი კოდუა?
რუსეთის ფედერაციის პრეზიდენტმა ვლადიმირ პუტინმა 10 მაისს ხელი მოაწერა საქართველოსთან 2019 წლის 21 ივნისს დაწესებული ავიაემბარგოს გაუქმებას. აღნიშნული ემბარგო 2019 წლის 20 ივნისს განვითარებული მოვლენების შემდეგ დაწესდა, რის გამოც რუსეთთან ავიამიმოსვლა მესამე ქვეყნების (ძირითადად სომხეთის) გავლით ხორციელდებოდა. პირდაპირი ფრენების ნებართვა 15 მაისიდან გაიცა. სამოქალაქო ავიაციის სააგენტომ გაავრცელა ინფორმაცია, რომ საქართველოსა და რუსეთს შორის ფრენებს იწყებს რუსული ავიაკომპანია "აზიმუტ ეარლაინსი“, რომელიც სანქცირებული არ არის. ასევე ქართული ავიაკომპანია "ჯორჯიან ეარვეისი".
როგორც "აირ ჯორჯიას“ დამფუძნებელი გიორგი კოდუა გვეუბნება, ფრენების განახლებას რუსეთი "სუპერჯეტებით“ გეგმავს, რაც მთელი რიგი გამოწვევების წინაშე დგვაყენებს, მათ შორის, ყველაზე მნიშვნელოვანი - უსაფრთხოების კუთხით. გიორგი კოდუა აღნიშნავს, რომ რუსული "სუპერჯეტების“ მაკომპლექტირებელი ნაწილების დაახლოებით 75% დასავლეთიდან იყო იმპორტირებული, სანქციების გამო კი ამ კომპონენტებზე წვდომა რუსეთს აღარ აქვს.
"აქ ორი მდგენელია - ერთია პოლიტიკური, დასანქცირებული თვითმფრინავები რომ არ იფრენს, გასაგებია, როგორც გვეუბნებიან, აზიმუტი" არ არის დასანქცირებული, მეორეა - უსაფრთხოება. როგორც ავიაკომპანიის ხელმძღვანელი გეტყვით, რომ ავიაინდუსტრიაში ჩვენთვის პრიორიტეტია მგზავრია... პოლიტიკური კურსიც მადარდებს, რა თქმა უნდა, სად უნდა ვიფრინო, მაგრამ ეს ცალკე თემაა. ჩემი ინფორმაციით, საქართველოში იფრენს "სუპერჯეტები“, რომელიც არაა სანქციის ქვეშ, მაგრამ აქ მნიშვნელოვანია, როგორ იცავს უსაფრთხოების ნორმებს რუსეთის ფედერაცია, ვინაიდან ეს თვითმფრინავები აწყობილია რუსეთში და უსაფრთხოების ნორმებზე პასუხისმგებლობა რუსეთმა აიღო.
ჯერ კიდევ 2008 წელს ვიყავი გამოფენაზე პარიზში, სადაც იყო პირველი პრეზენტაცია, ამ თვითმფრინავის ბაზარზე წარდგენა. ეს არის 100 -კაციანი, რეგიონალური თვითმფრინავი, ამიტომაც ჰქვია "სუპერ რეგიონალ ჯეტ". აქედან გამომდინარე, უსაფრთხოების სერთიფიცირება მან 10 წლის წინ გაიარა "იასაზე“ და მსოფლიოს ავიაკომპანიებმა დაიწყეს ფრენა. გეტყვით, რა პრობლემა აქვს ამ თვითმფრინავებს - თვითმფრინავების აგრეგატების 75% არის ამერიკული და ევროპული. სსრკ-ში რუსული ლაინერები როცა აიწყო, ისინი მაშინ ბოინგსაც და ეარბასსაც ჯობნიდა, მაგრამ ამერიკას და ევროპას კომპიუტერიზაციაში ჩამორჩებოდა. კომპიუტერული აგრეგატებით ტექნოლოგიურად ყველაზე წინ წავიდა ამერიკა. სსრკ-ს დაშლის მერე, რუსებმა გააგრძელეს რუსული ავიაციის წარმოება, “ სუპერჯეტს“ "სუხოი" დაარქვეს და მოუწიათ ავიონიკის შესყიდვა - ეს თვითმფრინავი 70%-ით დააკომპლექტეს დასავლური ტექნოლოგიებით. მშვიდობიან პერიოდში, ვიდრე რუსეთ-უკრაინის ომი დაიწყებოდა, ამ "სუპერჯეტს“ მაშინაც ჰქონდა პრობლემა ლოგისტიკაში , ვინაიდან ქარხანა არის რუსეთში, კომპლექტაცია არის რუსეთში, მაგრამ ნაწილები მოდის დასავლეთიდან - როცა ხდებოდა მწყობრიდან გამოსული არარუსული ნაწილების გამოცვლა, ამას ლოგისტიკურად დრო სჭირდებოდა და მომარაგება გაუჭირდათ. ბევრმა ავიაკომპანიამ "მექსიკანამ“ და სხვებმა ამის გამო რუსულ ქარხნებს უკან დაუბრუნა ეს თვითმფრინავები, ვინაიდან უსაფრთხოება დროულად არ იყო დაცული, მაგალითად, რეისი რომ უნდა გაშვებულიყო 10 საათზე, მიდიოდა 15-ზე. სასაცილო ის იყო, რომ მერე მთავრობამ "აეროფლოტს“ დაავალა, თქვენ აიღეთო. "აეროფლოტმა“ უარი თქვა "სუპერჯეტებზე“, აეარბასი მირჩევნია, მისი მომარაგება უფრო ადვილიაო, ვინაიდან ის უფრო ადაპტირებული იყო ბაზარზე. აქედან გამომდინარე, რუსეთის მთავრობამ დაიწყო ამ პრობლემის აღმოფხვრაზე მუშაობა და მიიღეს გადაწყვეტილება, რომ ავიონიკაც შიგნით დამზადებულიყო, რაშიც მოწინავეები სსრკ-ში იყვნენ ბალორუსები (კომპიტერშიკები და აიტიშნიკები ბელორუსიიდან არიან)". გააგრძელეთ კითხვა