"ბევრს არ ვიცნობ ისეთს, ვინც ბაჩოზე კარგად იცის ქართული კინო და ქართული ფილმების შესახებ ასე კვალიფიციურად მსჯელობს" - მამუკა მდინარაძე ბაჩო ოდიშარიაზე - კვირის პალიტრა

"ბევრს არ ვიცნობ ისეთს, ვინც ბაჩოზე კარგად იცის ქართული კინო და ქართული ფილმების შესახებ ასე კვალიფიციურად მსჯელობს" - მამუკა მდინარაძე ბაჩო ოდიშარიაზე

რო­დე­საც "ნაც­მოძ­რა­ო­ბა“ წევს კი­ნო­ცენ­ტრის თე­მას, არა­ვის ახ­სენ­დე­ბა, რა­ტომ არ იყო წარ­დგე­ნი­ლი გე­ნი­ა­ლუ­რი ადა­მი­ა­ნის და გე­ნი­ა­ლურ რე­ჟი­სო­რის ზაზა ურუ­შა­ძის ფილ­მი, "მან­და­რი­ნე­ბი“ ქარ­თულ კი­ნოპ­რო­დუქ­ტად "ოს­კარ­ზე და "ოქ­როს გლო­ბუს­ზე“, იმი­ტომ, რომ სა­ქარ­თვე­ლო­ში არ მის­ცეს და­ფი­ნან­სე­ბა, რა­ტომ არ მის­ცეს და­ფი­ნან­სე­ბა? იმი­ტომ, რომ ზაზა ურუ­შა­ძე იყო "ცხე­ლი ძაღ­ლის“ მე­ო­თხე სე­ზო­ნის ავ­ტო­რი, რო­მელ­საც ცენ­ზუ­რის გამო მა­შინ დღის სი­ნათ­ლე არ ეღირ­სა, - ამის შე­სა­ხებ "ქარ­თუ­ლი ოც­ნე­ბის“ აღ­მას­რუ­ლე­ბელ­მა მდი­ვან­მა მა­მუ­კა მდი­ნა­რა­ძემ ჟურ­ნა­ლის­ტებს გა­ნუ­ცხა­და, კი­ნო­ცენ­ტრთან და­კავ­ში­რე­ბით დას­მუ­ლი კი­თხვის პა­სუ­ხად.

მისი თქმით, ამის ავ­ტო­რე­ბი ახლა კი­ნო­ცენ­ტრში რა­ღა­ცებს აპ­რო­ტეს­ტე­ბენ, რისი მო­რა­ლუ­რი უფ­ლე­ბაც არ აქვთ.

რო­გორც მა­მუ­კა მდი­ნა­რა­ძემ აღ­ნიშ­ნა, თუკი სად­მე რე­ორ­გა­ნი­ზა­ცია გა­სა­კე­თე­ბე­ლია, უნდა გა­კეთ­დეს, ქარ­თულ­მა კი­ნომ მეტი გან­ვი­თა­რე­ბის სა­შუ­ა­ლე­ბა, მეტი თა­ვი­სუფ­ლე­ბა უნდა მი­ი­ღოს და არა ნა­ცე­ბის ნა­რა­ტი­ვის ქვეშ.

"რო­დე­საც "ნაც­მოძ­რა­ო­ბა“ წევს კი­ნო­ცენ­ტრის თე­მას, გუ­შინ ნაც­მოძ­რა­ო­ბის რამ­დე­ნი­მე წარ­მო­მად­გე­ნე­ლი და სხვე­ბიც ახ­სე­ნებ­დნენ მა­გა­ლი­თად ზაზა ურუ­შა­ძეს, გე­ნი­ა­ლურ ადა­მი­ანს და გე­ნი­ა­ლურ რე­ჟი­სორს, არა­ვის ახ­სენ­დე­ბა ის, ზაზა ურუ­შა­ძის ფილ­მი, "მან­და­რი­ნე­ბი“ ქარ­თულ კი­ნოპ­რო­დუქ­ტად რა­ტომ არ იყო წარ­დგე­ნი­ლი "ოს­კარ­ზე და "ოქ­როს გლო­ბუს­ზეც“ სხვა­თა შო­რის, იმი­ტომ, რომ სა­ქარ­თვე­ლო­ში არ მის­ცეს და­ფი­ნან­სე­ბა. სა­ქარ­თვე­ლო­ში რა­ტომ არ მის­ცეს და­ფი­ნან­სე­ბა? იმი­ტომ ზაზა ურუ­შა­ძე იყო "ცხე­ლი ძაღ­ლის“ მე­ო­თხე სე­ზო­ნის ავ­ტო­რი. სამი სე­ზო­ნი აქვს რო­გორც მახ­სოვს გა­და­ღე­ბუ­ლი და ერთ-ერთი იყო მე­ო­თხე, რო­მელ­საც ცენ­ზუ­რის გამო, მა­შინ დღის სი­ნათ­ლე არ ეღირ­სა. ამის ავ­ტო­რე­ბი ახლა კი­ნო­ცენ­ტრში რა­ღა­ცებს აპ­რო­ტეს­ტე­ბენ. ეს არის წარ­მო­უდ­გე­ნე­ლი ამ­ბა­ვი. შე­სა­ბა­მი­სად ამი­სა, არა­ნა­ი­რი მო­რა­ლუ­რი უფ­ლე­ბა იმ ხალ­ხს, რომ­ლე­ბიც ამ კამ­პა­ნი­ის წინა რი­გებ­ში დგა­ნან, არ აქვთ“ - გა­ნა­ცხა­და მა­მუ­კა მდი­ნა­რა­ძემ.

რო­გორც მა­მუ­კა მდი­ნა­რა­ძემ აღ­ნიშ­ნა, თა­ვი­სი მენ­ტა­ლო­ბი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, რე­ორ­გა­ნი­ზა­ცია ვი­ღა­ცებს სამ­სა­ხუ­რი­დან აუ­ცი­ლებ­ლად ვი­ღა­ცის და­თხოვ­ნა გო­ნია.

"რე­ორ­გა­ნი­ზა­ცია იმ­დენ კომ­პო­ნენტს მო­ი­ცავს ამის გარ­და, რომ მათ ვერ წარ­მო­უდ­გე­ნი­ათ. შე­სა­ბა­მი­სად, თუკი სად­მე რე­ორ­გა­ნი­ზა­ცია გა­სა­კე­თე­ბე­ლია, უნდა გა­კეთ­დეს. ქარ­თულ­მა კი­ნომ მეტი გან­ვი­თა­რე­ბის სა­შუ­ა­ლე­ბა, მეტი თა­ვი­სუფ­ლე­ბა უნდა მი­ი­ღოს და არა ნა­ცე­ბის ნა­რა­ტი­ვის ქვეშ, ეს შე­უძ­ლე­ბე­ლია, თა­ვი­სუფ­ლე­ბაც, გან­ვი­თა­რე­ბაც.

გახ­სოვთ, ორი დღის წინ რა გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბა მი­ვი­ღეთ, სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი მა­უ­წყებ­ლის კა­ნონ­მდებ­ლო­ბას­თან და­კავ­ში­რე­ბით ცვლი­ლე­ბა შეგ­ვაქვს და მი­ვი­ღეთ გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბა, მხა­რი და­ვუ­ჭი­როთ ამ ნა­წილ­საც, რომ მი­ნი­მუმ 10% სა­ტე­ლე­ვი­ზიო დო­კუ­მენ­ტა­ლის­ტი­კას მოხ­მარ­დეს, ქარ­თუ­ლი ფილ­მის გან­ვი­თა­რე­ბის საქ­მე­ში ამ მი­მარ­თუ­ლე­ბი­თაც შე­ვი­ტა­ნოთ წვლი­ლი, რომ საკ­მა­ოდ დიდი თან­ხის მი­ნი­მუმ 10% მოხ­მარ­დეს ქარ­თულ დო­კუ­მენ­ტურ ფილ­მებს. ეს არის ჩვე­ნი და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა და ვი­ღაც რა­ღა­ცას წევს, რო­გორც აი­წე­ვა, ისე ჩა­ი­წე­ვა, მაგ­რამ საქ­მე გა­კეთ­დე­ბა, ეს არის მთა­ვა­რი.

რაც შე­ე­ხე­ბა ბაჩო ოდი­შა­რი­ას, მთე­ლი პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბით გე­უბ­ნე­ბით, რაც მე მას­თან მი­ლა­პა­რა­კია, თუ არის სხვა ადა­მი­ა­ნი ასე­თი, რომ ასე კარ­გად იცო­დეს ქარ­თუ­ლი კინო, ქარ­თუ­ლი ფილ­მე­ბის შე­სა­ხებ ასე კვა­ლი­ფი­ცი­უ­რად შე­იძ­ლე­ბა მსჯე­ლობ­დეს და ქარ­თულ სი­ნამ­დვი­ლე­ში ბევ­რი ასე­თი კი­ნოკ­რი­ტი­კო­სი იყოს, კი ბა­ტო­ნო, ყვე­ლას დიდ პა­ტი­ვის­ცე­მას და­ვუ­დას­ტუ­რებ, მაგ­რამ მე ბევ­რს ასეთს არ ვიც­ნობ“ - გა­ნა­ცხა­და მა­მუ­კა მდი­ნა­რა­ძემ.