"მშობლები ამბობენ, რომ ძალიან გწყინდა და ბრაზდებოდი, როდესაც ხელს ვერ აწვდენდი გიტარის გრიფსო" - რას ჰყვება ცნობილი მუსიკოსი ოჯახსა და კარიერაზე?
მრავალ ჟანრში მოღვაწეობს, არის კომპოზიტორი, ავტორ-შემსრულებელი, უკრაინული ფილმებისთვის კინომუსიკა აქვს შექმნილი, დირიჟორია, არანჟირებების ავტორი, აფხაზეთის კაპელის ხელმძღვანელი, პედაგოგი...
როგორ ახერხებს ამდენ საქმეს? - ყველაფერს მუსიკის სიყვარული აკეთებინებს. „ბოლო მნიშვნელოვანი ამბავი ჩემს ცხოვრებაში ისაა, რომ სპექტაკლისთვის მუსიკა დავწერე. ისე მოხდა, რომ მუსიკა კი არ შეიქმნა სპექტაკლისთვის, სპექტაკლია მუსიკისთვის. მუსიკალური მონოდრამაა რეჟისორმა მთხოვა, დამეწერა მუსიკა. სპექტაკლში მუსიკალური პაუზა არ არის,“ - გვეუბნება ნიჭიერი და წარმატებული მუსიკოსი ზვიად ბოლქვაძე, როემლიც AMBEBI.GE-ს თავისი ცხოვრებიდან „მთავარ ამბებს“ გვიყვება,
ბავშვობა
- ბავშვობა არასდროს მტოვებს, სულ ჩემთანაა. ამასთან სულ მაქვს ნოსტალგია, რომელიც ამძაფრებს ბავშვობისდროინდელ ადამიანთან - მშობლებთან, ნათესავებთან, მეგობრებთან, კლასელებთან, კურსელებთან შეხვედრის მოლოდინს. ალბათ ისინი ამ ნოსტალგიას ავსებენ. როდესაც მათთან ურთიერთობა ხშირად ვერ ხერხდება, უფრო ნოსტალგიური ვარ. მოკლედ, ბავშვობაც ერთგვარი ნოსტალგიაა ჩემთვის.
ბათუმი, სანაპირო და ზღვა
- ბათუმი წვიმიანი, ხალისიანი, მოთამაშე, მეგობრული, მრავალფეროვანი, საპორტო ქალაქია. ბათუმი ჩემთვის შემოქმედებითი ქალაქია. აჭარის ბუნება, კლიმატი შემოქმედებით განწყობას მიქმნის. იქ რომ ჩავდივარ, სხვაგვარად ვფიქრობ, სხვაგვარად მესმის. სულ მუსიკის ირგვლივ ვტრიალებ.
მუსიკასთან პირველი შეხება
- ბათუმი შემოქმედებითი ქალაქია და ქალაქი-მუზაა. ამას მარტო მე არ ვამბობ. ვახტანგ ღლონტის ლექსზე შექმნილი, ერთი სიმღერაა - „როცა თბილისში წვიმს,/ მე ჩემს ბათუმში ვარ,/ ბათუმი არის წვიმა და არაფერი სხვა./ ბათუმი სიყვარულია და არაფერი სხვა... ჩემთვის ბათუმი სახლია, ძალიან ძვირფასი რამ, ასევე წარსულში დაბრუნება, მშობლები, მოგონებები, საბადო... სხვებისთვის კი კურორტია, გნებავთ მისი ზღვით და მთით... როცა ჩავდივარ, სანაპიროზე აუცილებლად უნდა გავიდე. მავსებს და მაძლიერებს ეგ გარემო... რაღაც ადგილები მასევდიანებს კიდეც...
"ეზო, სადაც გავიზარდე"
- ჩემს ჩამოყალიბებაში დიდი როლი ათასმა თავგადასავალმა ითამაშა, რომლითაც სავსე იყო ბათუმური ეზოც და სოფლების ეზოებიც აჭარის მაღალმთიან რაიონებში. იქ ძირითადად ზაფხულობით ვიყავი ხოლმე. არდადეგებს სოფელში ვატარებდი. სკოლიდან რომ დამითხოვდნენ, ერთი სული მქონდა, სოფელში წავსულიყავი, ბუნებასთან უფრო ახლოს ვიყავი.
ქუჩა
- ქუჩამ გამოცდილება და კვალი ალბათ დატოვა, თუმცა მე მაინც მუსიკის გზით დავდიოდი, მუსიკას კვალდაკვალ მივყვებოდი და ალბათ ბევრი რამისთვის არ მეცალა. თუმცა ყველაფერი მაინც მოვახერხე, მეგობრებთან ერთადაც ვატარებდი დროს და სახლიდან გარეთაც გავდიოდი, მაგრამ ფიქრებით და ემოციებით მაინც მუსიკას ვეკუთვნოდი. მუსიკაში ყოველი ეტაპი საინტერესო იყო. მშობლები ამბობენ და იხსენებენ, რომ ძალიან გწყინდა და ბრაზდებოდი, როდესაც ხელს ვერ აწვდენდი გიტარის გრიფსო. მედიდებოდა. სრულიად პატარა დაკვრას ვცდილობდი და ვუკრავდი კიდეც. თავისუფლად ვითვისებდი ყველა ინსტრუმენტს. სიმებიანი, რაც ვნახე, ყველაფერზე დავუკარი, ხემიანი, ან ჩასაბერი ინსტრუმენტები რომ ყოფილიყო, მათაც ავითვისებდი. ფორტეპიანოზე 7 წლიდან დავიწყე სიარული. იხილეთ სრულად