"ვერაფერს ვაკეთებთ იმისთვის, რომ ეს ტკივილი როგორღაც ჩავაქროთ. არ ქრება, მას საშველი არ აქვს" - აქტუალურ კითხვებს პასუხობს მევლუდ მელაძე
"პალიტრანიუსის“ გადაცემა "სახალხო ინტერვიუ“ - "დაუსვი შეკითხვა“ - ambebi.ge-ს საშუალებით შესაძლებლობას გაძლევთ, შეკითხვა დაუსვათ თქვენთვის სასურველ და სპეციალურად შერჩეულ რესპონდენტს (ცნობილ თუ უცნობ ადამიანს). შეკითხვის დასმა შესაძლებელია ambebi.ge-ს კომენტარების ველში ან ჩვენსავე "ფეისბუქგვერდზე“.
ამჯერად თქვენს დასმულ შეკითხვებს უპასუხა პროფესიონალმა მრბოლელმა, საავტომობილო ფედერაციის ვიცე-პრეზიდენტმა მევლუდ მელაძემ
გთავაზობთ გადაცემიდან საინტერესო ეპიზოდებს. სრულად კი გადაცემის ნახვა შესაძლებელია მითითებულ ბმულზე.
- რამდენად მოქმედებს ალკოჰოლის მიღება საჭის მართვისას, როგორია თქვენი გამოცდილება და რა რაოდენობის სასმელს გაუწევდით რეკომენდაციას საჭესთან დაჯდომის წინ?
- საქართველოში ბევრს აინტერესებს ამ კითხვაზე პასუხი. ელიან ალბათ, რომ რაღაც დაშვებას გავაკეთებ, მაგრამ არანაირ რეკომენდაციას არ გავუწევ არანაირ ალკოჰოლს და მის მიღებას. როცა საჭესთან ნასვამი ვსხედვართ, ასევე დაღლილიც კი, - ეს მომართული იარაღია, რომელიც როდის ამოქმედდება, კაცმა არ იცის. ერთი შეცდომა, ერთი გამოტოვებული ნიუანსიც კი საბოლოო ჯამში შესაძლოა ფატალური აღმოჩნდეს.
- რატომაა მართვის მოწმობის აღება ფულის საშოვნელ დაზგად ქცეული? არცერთ ქვეყანაში მსგავსი არაფერი ხდება...
- მაქვს ურთიერთობა ინსტრუქტორებთან, ვინც უშუალოდ მანქანის მართვას ასწავლის და ვიცი, მართვის მოწმობის ასაღებად როგორი რთულია გამოცდების ჩაბარება. არა იმიტომ, რომ მართვა არ იციან, არამედ, რაღაც ხელოვნური ბარიერებია შექმნილი, რაც, ჩემი აზრით, არასწორია.
- ერთ-ერთი ინიციატორი ვიყავი, რომ გამოცდები ქუჩაში გამოსულიყო, რაც სწორია. ცივილურ სამყაროში ყველგან ასეა, მაგრამ არა იმ ფორმით, როგორც ახლა არის... გამოსაცდელი პირისგან უნდა ველოდეთ იმას, რეალურად იცის თუ არა მართვა ქალაქისა და მაგისტრალის სხვადასხვა სიტუაციაში და არა ის, რომ მას ხელოვნური ბარიერები შევუქმნათ, რომ ვერ ჩააბაროს გამოცდა. ჩემი აზრით, ბევრი ისეთი ნიუანსია, რაც არასწორია... მოკლედ, ის სისტემა, რომელიც ახლა არსებობს, არ არის კარგი, მაგრამ მისი შეცვლა ჩემს ძალებს აღემატება.
- ბატონო მევლუდ, მაინტერესებს, გარკვეულ ადგილებში, როდესაც შუქი ქრება და შუქნიშნები არ მუშაობს, საცობები არაა. რა გამოდის, იქ შუქნიშანი ზედმეტია?
- ასეთ ექსპერიმენტს ჩავატარებდი, - შუქნიშნებს საერთოდ გამოვრთავდი და დავაკვირდებოდი, ბუნებრივად იქ როგორ ხდება მოძრაობა. ყველამ ვიცით, როდესაც შუქი არ არის და შუქნიშნები არ მუშაობს, საცობი, ფაქტობრივად, არ არსებობს, ან მხოლოდ მცირე შეფერხებაა. ეს უსაფრთხო არ არის, მეტი საფრთხის შემცველია, მაგრამ კარგი მაგალითია იმისთვის, რომ როგორ შეიძლება შუქნიშნები გამართულად მუშაობდეს. დაკვირვება გამორთულ შუქნიშნებზე მოგვცემდა ზუსტი ანალიზის გაკეთების საშუალებას, თუ როგორი სისტემით შეიძლება გავმართოთ შუქნიშნები.
რიგ ადგილებში მათ საერთოდ გავაუქმებდი და დავყოფდი შრეებად, გზებს ერთმანეთს ავაცდენდი. ფეხით მოსიარულე და ავტომობილი ერთმანეთთან საერთოდ რომ არ გადაკვეთილიყვნენ. ამის მაგალითი ევროპაში არაერთია, ევროპულ მაგალითებს მოვიტან, რადგან საგზაო უსაფრთხოება ყველზე დახვეწილად მაინც ევროპაშია. წაიკითხეთ ვრცლად