"დედით ქართველი ვარ, მამით იტალიელი... ერთი კვირის წინ სასიხარულო ამბავი მივიღე" - ვინ არის 17 წლის ბიჭი, რომელიც საქართველოს მსოფლიოს აცნობს
17 წლის, დედით ქართველი, მამით იტალიელი ნიკოლო ვინჩენცო საქართველოს ფოტონამუშევრებით მსოფლიოს აცნობს. ნახევარი ცხოვრება სწორედ საქართველოში გაატარა და ამბობს, რომ დედის სამშობლო ძალიან უყვარს:
"მითხრეს რომ UNESCO-დან რეკავდნენ. მაშინვე მივხვდი, რომ ჩემი ერთ-ერთი უდიდესი სურვილი წარმატებით განვახორციელე, საპატიო წოდება მომენიჭა... ჩემი ერთი ფოტო მსოფლიო მასშტაბით, მოძრავი გამოფენით იქნება გამოფენილი. რამოდენიმე დღის წინ ჩინეთში წარსდგა გახსნით. ფოტო, რომელიც სულ მალე მსოფლიოს მოივლის და მსოფლიო მაყურებელს ექნება საშუალება გაეცნოს საქართველოში არსებულ კულტურას, დიდ სიხარულს და საამაყო შეგრძნებას მგვრის" - ამბობს ნიკოლო ვინჩენცო:
ახალგაზრდა ფოტოგრაფი საკუთარ გეგმებსა და მიზნებე თავად გვიამბობს:
- მე ნიკოლო ვინჩენცო მალვესტუტო ვარ, 17 წლის, მეგობრები ნიკოლოს მეძახიან. დედით ქართველი ვარ, ხოლო მამით იტალიელი. იტალიაში დავიბადე და ჩემი ბავშვობის ნაწილი საქართველოში და საქართველოს სიყვარულში გავატარე. თუმცა ბავშვობის საუკეთესო მოგონებებიც ჩემს ორივე სამშობლოს თან ახლავს. სკოლაშიც, საქართველოში დავიწყე სწავლა და პირველი მეგობრებიც აქ გავიჩინე. როგორც ორი, მშობლიური ენის მატარებელს ორივე ქვეყნის ისტორია და ფასეულობების შეგრძნებაც ვისწავლე, თუმცა ამ სტატიაში მსურს ვრცლად ვისაუბრო საქართველოზე, ტკბილ წარსულზე, ჩემს გამოცდილებებზე და მოლოდინებზე, რომელიც საქართველოს და ჩემს პროფესიულ კარიერას ეხება...
ჩემი მშობლები, ყველა რესურსს დაუზოგავად იყენებდნენ, საიმისოდ, რომ საქართველოში მესწავლა და ორივე ენა კარგად მცოდნოდა. დღეს ეს ყველაფერი იმ შედეგების ნაწილია, რომ ორივე სამშობლოს ერთმანეთისგან ვერ გამოვარჩევ, დადებითი და უარყოფითი მხარეების მიუხედავად ორივე ქვეყანა ძალიან მიყვარს... 16 წელი აქ ვიზრდებოდი, არდადეგებზე ჩემს მეორე სახლში ოჯახთან ერთად, (იტალიაში)ვატარებდი დროს, ბებიასთან. 16-მა წელიწადმა აქაურ გარემოს შემაგუა, რადგან უმეტესწილად სხვადსხვა სფეროში, პირველი ნაბიჯები საქართველოში გადავდგი.
- ფოტოების გადაღება როდის დაიწყეთ?
- 13 წლის ვიყავი, როდესაც ფოტოების გადაღება დავიწყე. ყველაზე მარტივი ფოტოების. პატარა, იაფიანი მობილურით ვიღებდი, ძველი თბილისის ქუჩებიდან დაწყებული, ყვავილებით დამთავრებული. ადამიანების გადაღებას ყოველთვის ვერიდებოდი. ვფიქრობდი, მათი რეაქციები უარყოფითი იქნებოდა. ეს კი უხერხულობას და დისკომფორტს მიქმნიდა. 15 წლამდე ამ ჰობით ვიყავი დაკავებული. ბავშვობიდან თაროებზე არსებულ ფირის კამერების კოლექციას სულ ვუყურებდი, მათი დანიშნულების მნიშვნელობაც არ ვიცოდი, თუმცა ვიცოდი ის, რომ ახალგაზრდობაში მამა ფოტოებს იღებდა, იღებდა იტალიას, აღბეჭდავდა ქყვეყნის ესთეტიკურ მხარეებს და მასში არსებულ საინტერესო მოვლენებს, როგორიც გვახლავს ქუჩის ფოტოგრაფია.
დღესაც მის ნამუევრებს რომ ვუყურებ თვალწინ იშლება ის გარემო და მოვლენები, რაც 30-40 წლის უკან ევროპაში ხდებოდა... მამამ მასწავლა პირველად ფირის ფოტოაპარატთან მუშაობის ტექნიკა და შუქთან დაუფლების ხელოვნება. სწორედაც, რომ მისგან ვისწავლე თეორიული მხარე რაც ფოტოგრაფიას შეეხებოდა. შემორჩენილი გამოუყენებელი, ფირებით, ვიღებდი ყველაფერს. იქ გადავიღე ფირზე იტალია პირველად. აგროვებული ფულით პირველი, ციფრული იაფიანი ფოტო-აპარატი ვიყიდე. ტელეფონის მაგივრად, ესთეთიკური ფოტოებს კამერით გადაღება დავიწყე, ისე რომ ციფრულ კამერაშიც დიდად ვერ ვერკვეოდი.
- გამოფენის "უხილავი საქართველოს" ფოტოები როდის გადაიღეთ?
- ბავშვობიდან ცნობისმოყვარე ვიყავი... 2019 წელს როდესაც 15 წლის ვიყავი, პირველად დავიწყე ადამიანებთან კომუნიკაციის დამყარება, ისეთ ადამიანებთან, რომლებსაც ჩვენ ყოველდღე გვხდებიან ქუჩაში და მათ შემჩნევას, მათ შინაგან ქვეცნობიერს არავინ აქცევს ყურადღებას.. ასეთი ადამიანები კი იყვნენ თბილისის ცენტრალურ ბაზრობაზე. საქართველოს სხვადასხვა კუთხიდან ჩამოდიოდნენ საიმისოდ, რომ ჰქონოდათ თავიანთი შემოსავლის წყარო... მეც შეიძლება ისინი ვერ შემემჩნია მანამ, სანამ არ დავიწყებდი დოკუმენტური სერიების გადაღებას სოციალურ საკითხებთან მიმართებაში, რასაც ნამდვილად სჭირდებოდა საზოგადოებამდე კონკრეტული ამბავის მიტანა.
ზამთარი იყო, თბილისში ძალიან ციოდა, დღესასწაულებითვის სამზადისი იყო, აქ გადავდგი პირველი ნაბიჯი, რომ დამეწყო ადამინების გადაღება და შემეცნო მათი შინაგანი სამყარო. ყოველდღე, სკოლის მერე მივდიოდი თბილისის სხვადასხვა ბაზრობებზე და იქ მომუშავე ადამიანებთან საათებს ვატარებდი. უმეტესწილად, მათ გაცნობას ვუძღვნიდი ჩემს დროს. რამდენჯერაც კი ასეთ ადგილებში მოვხვდებოდი, ხალხი უკვე მიცნობდა და ეს ძალიან დიდ სიამოვნებას მგვრიდა. პირველი დამოუკიდებელი ფოტო სწორედაც რომ ფირზე გადავიღე, სადაც მამა და შვილი, დახლთან მუშაობდნენ. იდეაც გამიჩნდა, მათი სანუკვარი სურვილები მეკითხა მათთვის. ქაღალდს ვაძლევდი ისინი კი თავიანთ შინაგან სამყაროს წერილობით გადმოსცემდნენ. ასე ათეულობით ადამიანის სანუკვარი სურვილი დღემდე შენახული მაქვს და როგორც განძს ისე ვუფრთხილდები. იხილეთ სრულად