"მანქანის გაჩერებას და ფეხით მოძრაობას აზრი არ აქვს, ისევ საცობში უნდა იყო მეტროშიც და ავტობუსშიც" - როგორ გეგმავს თბილისიდან საცობების გაქრობას მევლუდ მელაძე, თუ გზების მოწყობას ანდობენ?
დედაქალაქში დღეს ყველაზე აქტუალური საცობების თემაა - საცობში საათობრივად დგომა უწევს ყველას, მიწის ზემოთ იქნება, თუ - ქვემოთ. ზოგი იმას ამბობს, რომ სატრანსპორტო კოლაფსი მომატებული ავტომანქანების ბრალია, რომ თბილისი ვერ იტევს ვერც ამხელა მოსახლეობას და ვერც ამდენ ავტომანქანას. როგორ მოგვარდეს სატრანსპორტო პოლიტიკა და როგორ დავძლიოთ საცობების პრობლემა, ამაზე დღეს ბევრი ბჭობს.
"მანდეთ გზების მოწყობა და გპირდებით, რომ საცობებს გავაქრობ“, - მიმართა მუნიციპალიტეტს ავტომრბოლელმა და სატრანსპორტო პოლიტიკის ექსპერტმა მევლუდ მელაძემ. როგორც მეუბნება, ამ შეთავაზების მიუხედავად, მას სახელმწიფო სტრუქტურებიდან არავინ შეხმიანებია. სამაგიეროდ, მევლუდ მელაძეს ჩვენ ვესაუბრეთ იმის გასარკვევად, როგორ და რა ხერხით შეიძლება "საცობების გაქრობა“.
დედაქალაქში დღეს ყველაზე აქტუალური საცობების თემაა - საცობში საათობრივად დგომა უწევს ყველას, მიწის ზემოთ იქნება, თუ - ქვემოთ. ზოგი იმას ამბობს, რომ სატრანსპორტო კოლაფსი მომატებული ავტომანქანების ბრალია, რომ თბილისი ვერ იტევს ვერც ამხელა მოსახლეობას და ვერც ამდენ ავტომანქანას. როგორ მოგვარდეს სატრანსპორტო პოლიტიკა და როგორ დავძლიოთ საცობების პრობლემა, ამაზე დღეს ბევრი ბჭობს.
"მანდეთ გზების მოწყობა და გპირდებით, რომ საცობებს გავაქრობ“, - მიმართა მუნიციპალიტეტს ავტომრბოლელმა და სატრანსპორტო პოლიტიკის ექსპერტმა მევლუდ მელაძემ. როგორც მეუბნება, ამ შეთავაზების მიუხედავად, მას სახელმწიფო სტრუქტურებიდან არავინ შეხმიანებია. სამაგიეროდ, მევლუდ მელაძეს ჩვენ ვესაუბრეთ იმის გასარკვევად, როგორ და რა ხერხით შეიძლება "საცობების გაქრობა“.
- საცობების გამომწვევი მთავარი მიზეზი გზების არასწორი გეგმარება და მოწყობაა, რის შედეგადაც დედაქალაქში ისეთი კაპილარები შეიქმნა, რომელთა გაჭედვა ძალიან მარტივია. როცა საცობშია, ყველა ნერვებზეა და თუ ამ კაპილარებში შანსს პოულობენ, კიდევ უფრო მეტად ჭედავენ მოძრაობას - საცობის დროს წესებსაც არღვევენ, სადაც კი რამე ფანჯარა გამოჩნდება, მძღოლი იქ მიიწევს, მერე შემხვედრს ბლოკავს და ჯამში, ამას ჯაჭვური რეაქცია მოჰყვება. ჩვენი ქალაქის მოწყობა ისეთია, რომ 5-6 წერტილი რომ გადაკეტო, ანუ გააფუჭო თავიდან ბოლომდე, კატასტროფა ხდება, ამიტომ ეს წერტილები, მაკავშირებლები, ასე თუ ისე, ცნობილია - ყველაზე ცენტრალური და მასიურია გმირთა მოედანი, გამსახურდიას გამზირი (ის ისეთი მძაფრი მაინც არ არის, ვინაიდან ქუჩას ჰყოფნის სიგანე და აქვს გამტარუნარიანობა), გლდანი (მინდელის ხიდზე რომ გადავდივართ და გლდანში ავდივართ, მთელი გზა სულ საცობია), ვარკეთილი, ავლაბარი, ვერა და ვაკე (ბაგებიდან მომავალი გზაც). ყველა ამ ჩამოთვლილ უბანში, როგორც მინიმუმ, მისვლა გართულებულია.
- როგორც ამბობენ, მოძრაობის გართულება, ძირითადად, ქალაქში ავტომანქანების რაოდენობის ზრდამ გამოიწვია.
- მანქანების რაოდენობა რომ გაიზრდებოდა, ეს ყველამ ვიცოდით. წლების წინ, როცა დავსხედით და ვიმსჯელეთ სატრანსოპრტო პოლიტიკაზე, პირველი, რაც მაშინ ვთქვი იყო ის, რომ ჩვენ ავტომობილების ზრდის ტემპს მაქსიმუმ შევანელებთ, მაგრამ ვერ შევაჩერებთ იმიტომ, რომ ქუჩების მოწყობიდან გამომდინარე, დედაქალაქში ყველაზე მოქნილ ტრანსპორტად მაინც კერძო ავტომობილი დარჩება - მეთქი...
თბილისში იზრდება ავტომობილების რიცხვი, ასევე, მოსახლეობაც და რას ვიზამთ? ჩვენთან ვერ იქნება ვერც გერმანული, ვერც იტალიური და სხვა ევროპული, ან ამერიკული მოდელი, რომ მაგალითად, იქ გქონდეს სამსახური, სადაც სახლი გაქვს, ჩვენთან, მონაცვლეობს ყველაფერი - ადამიანს ხშირად უწევს სამსახურის გამოცვლა, ოფისიც ხშირად იცვლის მისამართს, შესაბამისად, შენს საცხოვრებელს ვერ მიუსადაგებ სამსახურს - ცხოვრობ ერთ ადგილას, მუშაობ მეორე ადგილას. გააგრძელეთ კითხვა